Praktijkervaringen Hormoonyoga

Ervaringen tijdens de workshop

“Heerlijk” “Ik voel voor het eerst mijn eierstokken””Nooit geweten waar mijn schildklier of hypofyse zat” “Lekker zo’n dag helemaal voor mezelf.” Bijzonder met vrouwen onder elkaar.” “Ik hoor hier heel veel.”
“Pittig” “Lekker om te doen.” “Lijkt wel een work out.” “Ik vond het een inspirerende en mooie dag en zal het zeker aanbevelen bij andere vrouwen.”

Praktijkervaringen van vrouwen met een kinderwens

Drie vrouwen hebben mij verteld, dat zij kort na het volgen van de workshop zwanger zijn geworden.
Drie vrouwen hebben het gebruikt als ondersteuning in de IVF-procedure en hebben me laten weten dat het goed is verlopen. De hormoonyoga geeft je een mogelijkheid om zelf iets te doen. De innerlijke rust in deze emotionele en fysiek enerverende proces is waardevol.
“Het is me aardig gelukt om het thuis te blijven doen, alleen niet voor heel lang. Ik ben inmiddels 13 weken zwanger! (2x)”Ik heb slechts 1 keer nog hormoonyoga thuis gedaan, de week  na de workshop. De week na de workshop mocht ik namelijk een IVF behandeling ondergaan en, jawel, ik bleek zwanger! Ik ben nu ruim 14 weken. Echt geweldig dat dit na de 1e poging gelukt is en misschien heeft de hormoonyoga workshop hier een positieve invloed op gehad!

Om je hormonen weer in balans te brengen na zwangerschap(pen)

Als ik bevallen ben en ik heb weer puf voor yoga dan ga ik zeker de hormoonyoga weer oppakken, omdat jij toen zei dat dit hielp om hormonaal sneller weer in balans te komen.

Het effect op PMS, migraine en onregelmatige menstruatie

NB het heeft ook een positief effect als je last hebt van PCOS of endometreose. Een deelnemer heeft mij een geboortekaartje gestuurd!
“ik ben op 6 februari geweest en nu voor het eerst weer ongesteld. Zonder klachten! Ik doe de serie op zondagochtend.”
“Ik heb heel braaf een paar keer per week de oefeningen gedaan en was blij toe ik merkte dat mijn menstruatie niet zo snel kwam als voorheen. Maar nu komt het helemaal niet meer! Dat was ook weer niet de bedoeling en ik ben maar even gestopt met de oefeningen in afwachting van de menstruatie. Yoga is echt heel krachtig!”
Ik voel me er heel goed bij, heb meer energie, ben vrolijk en mijn menstruatie is weer helemaal op gang gekomen! (daarmee was ik erg aan het kwakkelen, soort pre-overgang, denk ik).
Ik ga er absoluut mee door, en kan het iedereen aanraden. Het is wel waar dat het even duurt voordat je echt resultaat voelt. Bij mij toch zeker 2 a 2,5 maand.”

Ervaringen met overgangsklachten (libido, gewicht, haar, opvliegers, vaginale droogte)

“De hormoonyoga is een vast onderdeel van mijn leven geworden! In het begin merkte ik heel snelle (positiieve) verandering. Toename libido, lekker fris in hoofd, en actief gevoe). Ik deed het toen zo’n 6x per week…”
“Hallo Maria, ik wil je graag even laten weten hoe ik de laatste 2 maanden de beoefening van de hormoonyoga heb ervaren.Ik doe driemaal per week de serie. Het had meteen een enorm effekt: ik had veel meer energie. Na twee weken was ik twee kilo afgevallen (was niet de bedoeling), inmiddels is er weer 1 kilo bij.Ik heb geen last meer van wisselende stemmingen, pms, mijn menstruatie is minder pijnlijk en minder bloedverlies; de vervelende vaginale afscheiding die ik elke maand had (midden vd cyclus) hield meteen op.Ik voel me “ jong” en mooi. Ik ben er heel blij mee, en heb je flyer naar een aantal vrouwen doorgestuurd. Jammer dat het niet helpt tegen hoofdpijn, kiespijn en slapeloosheid…
“Ik heb 26 september jl. bij jou de cursus hormoon yoga gevolgd en doe sindsdien de oefeningen 3 of 4 keer per week. Dat lukt prima. Tot mijn grote verbazing ben ik nu ineens weer gaan menstrueren. Na bijna een half jaar helemaal niets meer. Ik ben ervan overtuigd dat dit met de hormoon yoga oefeningen te maken heeft. Dus, het werkt. Ik doe de serie nu elke ochtend in plaats van de zonnegroet. Ik voel me erg goed. Meer energie. Stralende huid en ogen.”
Het lukt op de dagen dat ik niet werk en tijd en rust kan vinden om de serie te doen. Ik voel me er goed bij, geen grote veranderingen maar meer bewustwording.”
Ik kwam eigenlijk om te proberen met de yoga de opvliegers te bedwingen. Dat lukt helemaal niet. Het zij zo, maar ik blijf het toch doen [1 – 2 x per week s’ochtends vroeg’] omdat ik me er gewoon goed bij voel qua lijf en energie. Ik merk het duidelijk aan mijn dag als ik s’ochtends de serie doe, dus nogmaals dank.”

En soms is het niet de vorm die bij je past

Ik heb de dag heel fijn ervaren, je manier van begeleiden en hoe je de sfeer aan de groep geef vond ik geweldig. Ik was erg enthousiast en had veel zin erin om aan de slag te gaan.
Na afloop van de dag voelde ik me heel goed, maar ’s nachts krijg ik een onrustig en hyper gevoel. Sinds gisteren doet mijn keel erg pijn en de schildklier is nog heel onrustig. Ik ben bang dat door de vuurademhaling ik te veel in Kundalini-energie schiet. Met teleurstelling moet ik voor mezelf constateren dat de hormoonyoga voor mij niet de weg is om me beter te voelen tijdens de overgang.
Ik wens je veel succes met geven van de cursussen en kan alleen zeggen dat je het heel fijn doet.